گزارشی از ویژه‌برنامه‌ی اقامه عزای امام حسين(ع) روزدوم محرم ۱۴۴۵

قال رسول الله(ص): «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة».
گزارش مراسم دومین روز محرم الحرام ۱۴۴۵ ق در دفتر مرکزی مرجعیت
ویژه برنامه‌اقامه عزای امام حسين(ع) در روز دوم محرم ۱۴۴۵ با حضور مرجع عالی قدر حضرت آیت‌الله العظمی فاضلی(مدظله العالی)، یادگار مرجع فقید و حضور پرشور علماء و مؤمنین آغاز گردید، این مراسم به مدت سیزده روز در دفتر مرکزی ادامه دارد.
مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره ی مرجع فقید حضرت آیت‌الله العظمی محقق کابلی(ره) با تلاوت کلام الله مجید توسط قاری محترم محمد مهدی حلیمی آغاز و با مداحی ذاکر اهل البیت جناب حجت الاسلام آقای علیزاده با روضه ورود به سر زمین کربلا ادامه یافت و سپس سخنران مجلس جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سید جواد امینی به ایراد سخن پرداخته با استناد به فراز ازیارت عاشوری و کلمات امام سجاد (ع)، مصیبت امام حسين(ع)، را بزرگترین مصیبت و تمام اهل زمین و آسمان را عزدار آنحضرت بیان کرد و هدف قيام آنحضرت را با استناد به فرازی زیارت اربعین هدایت و نجات تمام بندگان از گمراهی بیان کرده وسعت عزاداری سید الشهدا را به خاطر وسعت هدف آنحضرت دانستند.
هدف آن حضرت را بر مبانی و اصولی استوار دانستند، یکی از مبانی را با تکیه بر قرآن و گزاره های تاریخی استقامت در عقید و باور در برابر مشکلات بیان نمود و آنرا به عنوان یکی از درس های عاشورا و عامل پیروزی اقلیت در برابر اکثریت بیان کرد.
عقب گشت از استقامت اعتقادی در برابر ارزش ها و بخصوص عزاداری امام حسین (ع) را مایه ی شرمساری شیعیان در برابر اسلاف و گذشتگان دانست.
دومین مبنای هدف را استقامت در تبعیت و پیروی بیان کرده، عامل بدبختی جامعه امروز را در عدم تبعیت و پیشی گرفتن از دستورات دینی دانست.
در تبیین چگونگی استقامت در برابر ذلت و خواری، استقامت امام را در گرو اموری چون تربیت الهی و پیامبرش، همنشینی با مومنان و پرورش در دامن پاک مادری چون زهرا (س)، بیان کرد و مجلس را با ذکر روضه جانسوز وداع امام حسين(ع) و دعای خیر به پایان رساند.
گزارش از زاهدی بامیانی
دفتر مرکزی مرجع فقید حضرت آیت‌الله العظمی محقق کابلی(ره)، تحت اشراف آیت‌الله العظمی فاضلی بهسودی(حفظه‌الله).

photo_۲۰۲۳-۰۷-۲۰_۱۵-۴۲-۴۹
photo_۲۰۲۳-۰۷-۲۰_۱۵-۴۰-۴۵
photo_۲۰۲۳-۰۷-۲۰_۱۵-۴۲-۰۷
photo_۲۰۲۳-۰۷-۲۰_۱۵-۴۲-۱۰
photo_۲۰۲۳-۰۷-۲۰_۱۵-۴۲-۲۵
photo_۲۰۲۳-۰۷-۲۰_۱۵-۴۲-۲۹
photo_۲۰۲۳-۰۷-۲۰_۱۵-۴۲-۴۱
photo_۲۰۲۳-۰۷-۲۰_۱۵-۴۲-۵۳
photo_۲۰۲۳-۰۷-۲۰_۱۵-۴۳-۰۴

چاپ