مراسم خجسته میلاد امیرالمؤمنین علی ابن ابی طالب(ع)، با برنامه های متنوع با حضور مرجع عالی قدر حضرت آیتالله العظمی فاضلی بهسودی حفظهالله،
️السَّلامُ عَلَیْکَ یَا أَمِینَ اللهِ فِی أَرْضِهِ وَ حُجَّتَهُ عَلَى عِبَادِهِ ️السَّلامُ عَلَیْکَ السلامُ عَلَیْکَ یا عَلیُ بْنِ أبیطالِبْ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام. سیزدهم رجب المرجب، ۱۴۴۵ ق، مراسم خجسته میلاد امیرالمؤمنین علی ابن ابی طالب(ع)، با برنامه های متنوع با حضور مرجع عالی قدر حضرت آیتالله العظمی فاضلی بهسودی حفظهالله، یادگاران مرجع فقید و با حضور پر شور طلاب حوزه علميه قم، علما و اقشار مختلف مهاجرین در دفتر مرکزی مرجعیت برگزار گردید. مراسم با تلاوت کلام وحی توسط قاری محترم جناب سید جعفر اکبری آغاز و با مداحی و مولودی خوانی جناب حجت الاسلام آقای سید رئوف رضایی ادامه یافت و سپس جناب حجتالاسلام والمسلمین آقای جوادی غزنوی با محوریت موضوع شخصیت امام علی(ع) به ایراد سخن پرداخت. ایشان با عرض تبریک ولادت امیرالمؤمنین(ع)، مرجعیت مرجع فقید حضرت آیتالله العظمی محقق کابلی(ره)، را موجب دلگرمی و سربلندی برای مؤمنین بیان کرد و وضعیت فعلی مردم افغانستان را با توجه به آرمان های اسلامگرایی، عدالت طلبی، برابری و حق طلبی وضعیت اسفبار توصیف کرد و شخصیت امیرالمؤمنین را بسان قله در رفعت و بسان صحرا میدان جولانگاه و بسان دریای مواج و خروشان بیان کرد، نهج البلاغه علی را گوهر و اسير در دست مسلمین و علی را انسان کامل مکمّل دانست. و آنحضرت را نقطه مشترک بین شیعه و سنی در تاسی به سيره و نگاه معرفتی در صحنه هاي مختلف بیان کرد. بر اساس روایات ذکر و نگاه به چهره علی(ع) را عبادت و جهاد خیبری آنحضرت را مایه عزت بیان کرد و مقاومت خیبری را از افتخارات مسلمین در برابر دشمنان دانست. دوستی مسلمین را با آنحضرت بر اساس ویژگی های معنوی، جهاد و عدالت آنحضرت تحلیل نموده، ارتباط و دوستی هر طیف از مسلمین را متناسب با درک شان از ویژگی های آنحضرت تبیین کرد، بر اساس فرمایشات علی(ع) عدالت را خط قرمز و موجب دلخوشی و کرامت انسانی دانست و این ویژگی آنحضرت را نقطه وفاق روشنفکران مسلمان در دوستی به آنحضرت تبیین کرد. مرجعیت تشع بخصوص آیتالله العظمی محقق کابلی را خسته از بی عدالتی و مدافع عدالت بیان کرد. ظلم ستیزی و مظلوم نوازی را روش و رویه آنحضرت بیان کرد. یکی از جنبه های دیگر محبوبیت علی (ع) را سیاست مداری و گذشتن از حق وصایت وحتی بدعت ها دانست و بر اساس سخن آنحضرت حکومت مردم بر مردم و احترام به آرای مردم را مورد پذیرش آنحضرت و برای دوری از دیکتاتوری دانست. و در پایان با دعای خیر مجلس را به پایان رساند. بخش تبلیغات دفتر مرکزی مرجعیت _قم_۵/ ۱۱/ ۱۴۰۲.